יום שבת, 5 בספטמבר 2009

שלום חבר

לפני כחודשיים התחליו בקיבוץ לנשוב רוחות חדשות...
קמה קבוצת פעילים שהניעו פעולה חדשנית ומופלאה בכדי לקיים רעיון מהפכני.
קבלה של חברים חדשים לקיבוץ.

קצת מסובך ומורכב להסביר פה בבלוג למה קיבוץ בשלבי הפרטה סופיים צריך חברים חדשים.
ממה שאני הבנתי שהרעיון מועיל בעיקר לבני הקיבוץ שרוצים לבנות בתוך תחומי הקיבוץ עצמו ולא יכולים לקבל משכנתא אם הם לא חברים.

הייתה אספה מכובדת, הקיבוץ החליט להפגין ליברליות קיצונית ולהזמין גם את התושבים שבונים בהרחבה (אני ועוד כמה משפחות) להצטרף לחברות.
משהוא הסריח לי.. ניסיתי להבין מה זה נותן לי ומודה התקשתי למצוא סיבות להצטרף לחברות.
כבר החלטתי שאני לחברות לא מצטרפת ויום לפני המועד האחרון להכנס לרשימת המצטרפים החלטתי להצטרף בכ"ז כדי לנסות ולהשפיע על מערכת החינוך הפנים קיבוצית.
ביום שלישי האחרון הייתה אספה חגיגית שבה טפחו לעצמם על השכם כל הוגי וחוזי הרעיון...
אנחנו המצטרפים הזמנו להופיע ולהראות נוכחות במפגש. מקסים.

באותו ערב נתקלתי לראשונה באדם שהעלה את האפשרות שלא יצביעו לי נשים מסויימות בגלל החשש שכגרושה אנסה "לגנוב" בעלים ואפרק משפחות.
בנקודה זו אני חייבת לציין שהממוצע גיל החברים בקיבוץ הוא 65 וזה רק בזכות 4-5 חברים בני 40.

הופתעתי ועניתי שאין לי שום צורך או חשק או מניע "לגנוב" את הבעל של אף אחד...
אם כבר אני מחפשת לי שידוך אני מעדיפה מישהוא מהצעירים הרווקים.

למחרת פגשתי את האיש שפעל והזיז ודחף את כל הרעיון כדי לחתום על חוזה הצטרפות (יומיים לפני הצבעת החברים על אישו
ר וקבלת המצטרפים) והוא כבר הכין אותי לאפשרות שלא אתקבל כי שמע כלמני לחשושים שאני עשויה ליפול נטל על הקיבוץ כי הרי אני חד הורית ובוודאי מצבי הכלכלי לא משהו.
באותו יום כשדיברתי על הנושא עם כמה אנשים נוספים גיליתי שככל הנראה הייתי נושא לשיחה בימים האחרונים וכולם דנו בעלויות האחזקה שלי כי ברור שאני לא יכולה לקיים את עצמי...
בזמן שאשב בבית על חשבון הקיבוץ בוודאי אחמוד לעצמי את כל הבעלים התמימים והזכים של אותן נשים חסידות וההרוס בתים באופן סידרתי....

הציק לי הרעיון וקיווית שיש יותר אנשים הגיוניים ובכ"ז אעבור את ההצבעה.
יום שישי הקלפי נפתח בבוקר והגיע מרבית החברים לבחור מי יתקבל ומי לא יתקבל לחברות.
32 מועמדים אני גרושה ובן קיבוץ רווק.
בש
תיים נסגרה הקלפי והחלה הספירה.
בשעה חמש וחצי הייתה קבלת שבת ברחבת המועדון, כשבפנים הספירה נמשכת.
אני מודה, הייתה לי תחושה לא טובה כל הבוקר וקצת לפני שהתחילה חגיגת שבת הגיע אליי אותו יוזם נלהב להודיע שהם עשו ספירה חוזרת כי ממש על קוצו של קול לא נבחרתי. 99 בעד 55 נגד....
אני מודה נעלבתי.
נעלבתי מהחזות הליבראלית שהציגו כולם.

אצלנו בקיבוץ, אמרו בגאווה, מקבלים אפילו חד הוריות....

הקיבוץ שלנו הוא משהוא אחר דווקא בגלל העירבוב העדתי,
יש פה גרושות, יש פה לסביות (בנות משק) והומואים (בני משק)...

אנחנו מבינים וסובלניים ופתוחים...

ובסוף הפוביות והפחדים ניצחו.
כן אני כועסת שראיתי במו עיניי את מה שניסו להראות לי כמה אנשים אובייקטיבים.

אני כועסת על עצמי שלא ציפיתי לכל כך הרבה מתנגדים.

רק לשם הבהרה.. מה לעשות אני חייבת....

הקש ששבר את הגמל וגרם לי ולבעלי לפרק את החבילה היה צלע שלישית בדמות זוגתו של גרושי.

בחיים בחיים בחיים לא ארצה לחיות עם המחשבה שתרמתי באיזה שהוא אופן לפירוק נישואים, מי כמוני יודע כמה זה קשה וכואב לכל האנשים בתוך אותה משפחה.

לשמחתי מאז גירושיי אחד הדברים הטובים שקרו הוא שגיליתי שיש לי יכולת לגמריי לא רעה לפרנס את עצמי ועוד ממשהוא שאני אוהבת לעשות.
לפני המיתון העסק שלי צמח כ"כ מהר שאפילו אני הייתי המומה מההתקדמות שלו.
ברגע שהתחילה ההתאוששות מהמיתון ציפיתי לעליה איטית במכירות והופתעתי לגלות צמיחה גדולה יותר מהצפיות שלי.

אני גאה מאוד בערכים שלי וחושבת שהם טובים והוגנים ואנושיים.
אני גאה מאוד בהשגים שלי וחושבת שהם הצילחו להפתיע ולחזק אותי.

אישה במאה הזו לא צריכה בעל כדי להצליח בחיים ולהיות מאושרת!!!!

ולסיום זה מה שקורה כשלא קוראים הוראות כמו שצרים ומכינים פי 4 חומרים למאפינס... המון המון מאפינס!!

2 תגובות:

  1. צר לי לשמוע על ההצבעה האומללה הזו.
    אני מופתעת מהראייה הצרה של חברים שהצביעו נגד. בכל מקרה אני לא חושבת שיש בכלל מקום להבהרה של הסיפור האישי. הוא לא נוגע להצבעה. כאילו שהם יודעים את מי הם כן קיבלו לחברות. וכל החברים האוטומטיים בגלל שהם בני משק שיכולים להיות פרזיטים ומסוכנים באותה מידה כמו מישהו מבחוץ.
    שיהיה שבוע טוב, בכל זאת.

    השבמחק
  2. תודה על תגובתך,
    כן הייתה הצבעה מטופשת... וככל שהזמן עובר אני מגלה עד כמה אנשים בורים וחסרי בטחון...
    חבל לי לגלות שזו החברה שבה אני חיה היה יותר נחמד כשהייתי באופוריה נאיבית.
    לא נורא זו המציאות ואיתה נמשיך לחיות
    שבוע טוב גם לך
    (:

    השבמחק

פרטים עלי

התמונה שלי
חניתה, Israel
אישה, אמא, סטודנטית, אומנית בפנסיה, מובטלת בפוטנציה בהווה, חולקת בית עם שלושה ילדים, זוג כלבות ויש תקופות שגם עם אמא שלי. חולמת לגדל חסה ועגבניות בגינה ולצאת לפנסיה מוקדמת כדי שיהיה לי יותר זמן פנוי.